Szakmai információk: Szakmai hírek
Tájékoztató kapacitás-kihasználtságról - nem állami, egyházi fenntartók részére (2014-03-31)
Az NRSZH honlapján megjelent tájékoztató
Tisztelt Fenntartó!
Tisztelt E-képviselő!
Az egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok állami támogatásáról szóló 489/2013. (XII. 18.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) a fenntartók feladatává tette a teljesített feladatmutatók negyedéves elemzését, a feladatmutatók alakulásának áttekintését a felülvizsgálati hónapot (április, július, október) megelőző 12 hónap vonatkozásában.
A Korm rendeletben foglalt feladatai teljesítéséhez nyújt segítséget a fenntartó adatszolgáltatója által az Igénybevevői Nyilvántartásban rögzített napi igénybevételekről a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal (továbbiakban: Hivatal) tájékoztatása.
A tájékoztatásunk telephely és szolgáltatás típusonként bontásban fogja tartalmazni a felülvizsgálati hónapot megelőző 12 hónap havonta összesített igénybevételi adatait, amely a Magyar Államkincstár felé történő fenntartói adatszolgáltatáshoz felhasználható, valamint segítséget nyújt a támogatásról való lemondás, illetve pótigény benyújtásához.
A Hivatal a tájékoztatást valamennyi olyan fenntartó e-képviselője részére megküldi, amely az Igénybevevői Nyilvántartásban napi jelentést tett az esedékes időszakban.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a közölt adatok „A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények ágazati azonosítójáról és országos nyilvántartásáról szóló 226/2006. (XI. 20.) Korm. rendelet" 13/C. § (1) bekezdése alapján, a fenntartói felelősségen alapuló adatszolgáltatás során kerültek rögzítésre az Igénybevételi Nyilvántartásban, kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, és az abban megjelölt időpont szerinti állapotot tükrözik.
A Korm. rendeleten alapuló kötelezettségének megfelelő teljesítése érdekében javasoljuk a jogszabály részletes tanulmányozását.
Az igénybevételi adatokat tartalmazó tájékoztatásunkat először 2014. április 4-6. napjai között küldjük meg a fenntartó e-képviselőjének, majd a továbbiakban minden esedékes negyedév végét követő hónap 10-éig.
Amennyiben az adatokkal kapcsolatban kérdése merül fel, hívja a +36/1-510-0545 számon elérhető telefonos ügyfélszolgálatot, vagy írjon a kenyszi@nrszh.hu e-mail címre.
Budapest, 2014. március
Forrás: Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Véleményezés Írja meg véleményét Ön is!
További hírek A kategória további hírei
- Ellenőrzés módszertani tanulmányok, szakmai anyagok (2009-09-03)
- Az egyes integrált szakosított szociális és gyermekvédelmi szakellátási intézmények állami átvételéről szóló kormány-előterjesztés tervezete (2013-07-26)
- FSZH tájékoztatása - támogató szolgálatok, alacsony küszöbű ellátások második körös pályázata (2009-06-18)
- GYIK Családsegítés-Gyermekjólét (frissítve!!!) (2016-07-07)