Szakmai információk: Szakmai hírek

TAJ ellenőrzés funkció bevezetése (2015-04-11)

TAJ ellenőrzés funkció bevezetése A KENYSZI-ben bevezetésre került a TAJ ellenőrzés funkció, az NRSZH közleményét és tájékoztatóit honlapunkon is közöljük

"Tisztelt Felhasználók!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az Igénybevevői Nyilvántartásban 2015. április 8-án bevezetésre kerül az ún. TAJ ellenőrzés funkció.

A TAJ ellenőrzéssel a Törzsadatokban rögzített igénybevevői adatok az OEP nyilvántartása alapján kerülnek ellenőrzésre.

A TAJ ellenőrzés az alábbi adatok együttes ellenőrzését jelenti:
  • név (családi- és utónév),
  • születési név (családi- és utónév),
  • születési hely,
  • születési idő,
  • anyja születési neve (családi- és utónév),
  • TAJ azonosító.
A TAJ ellenőrzés:
  • Az NRSZH előzetes ellenőrzést végzett az OEP nyilvántartása alapján, így az igénybevevők 90%-a már TAJ ellenőrzött, ezekben az esetekben további teendő nincs.
  • Új, valamint meglévő Nem ellenőrzött/Nem azonosítható (piros háromszög jelzi) igénybevevők esetében a törzsadatokban kell elvégezni a TAJ ellenőrzést.
A KENYSZI-ben az igénybevevők TAJ adatainak az alábbi állapotai lehetnek:
  • TAJ ellenőrzött: az adott TAJ azonosítóval és természetes azonosító adatokkal a személy egyértelműen beazonosítható az OEP nyilvántartásában, ilyenkor nincs teendő.
  • Nem ellenőrzött: a TAJ ellenőrzés még nem történt meg, ilyenkor el kell végezni a TAJ ellenőrzést.
  • Nem azonosítható: az adott TAJ azonosítóval és személyi adatokkal a személy nem azonosítható az OEP nyilvántartásában.
Ellenőrizze a személyazonosító okmányokat, ezek alapján javítsa az igénybevevő adatait a Törzsadatokban, majd végezze el a TAJ ellenőrzést.

Ha ezt követően sem azonosítható az igénybevevő, akkor jelentse be a TAJ hibabejelentő menüpontban.

60 napon túl a Nem ellenőrzött/Nem azonosítható igénybevevőkre nem lehet igénybevételt rögzíteni.

A TAJ ellenőrzés funkcióról külön felhasználói leírás készült, amely a nyitó oldalról tölthető le.

Kérjük, hogy a TAJ hibákkal kapcsolatos segítségkérésre kizárólag az

Igénybevevői Nyilvántartás Hiba bejelentése / ÚJ TAJ hiba bejelentése funkcióját használják.

Az adattisztítási feladatot érintő kérdés esetén a

+36/1-462-6670

telefonszámon kérhetnek segítséget.

Együttműködését köszönjük!

A tartalom megosztása

Véleményezés Írja meg véleményét Ön is!

Ellenőrző kód

További hírek A kategória további hírei

« Vissza az előző oldalra